خانواده ی آرمانی

خانواده ایرانی..ارتباطات زناشویی..نکات خانه داری..عشق پایدار

خانواده ی آرمانی

خانواده ایرانی..ارتباطات زناشویی..نکات خانه داری..عشق پایدار

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۰ کاری که به سیستم ایمنی شما آسیب می‌رساند

| يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸ ق.ظ | ۱ نظر


Related image

آیا اغلب دچار سرماخوردگی یا بیماری‌های دیگر می‌شوید؟ اگر جواب‌ مثبت است به‌ احتمال‌ زیاد سیستم ایمنی بدن‌تان ضعیف است. سیستم ایمنی متشکل از ساختارها و فرایندهای بیولوژیکی بسیاری در بدن شماست. هنگامی که این سیستم به‌درستی عمل کند، به از بین بردن میکروب‌ها یا ارگانیسم‌های مضرِ عامل بیماری و عفونت کمک می‌کند. از آنجا که سیستم ایمنی بدن شما برای دور نگه‌‌داشتن شما از بیماری‌های مختلف وظایف بسیاری را انجام می‌دهد، سالم و قوی نگه‌داشتن آن بسیار مهم است. در واقع سیستم ایمنی ضعیف، بدن را در برابر میکروب‌ها و باکتری‌هایی که روزانه با آنها در تماس هستید بی‌دفاع می‌گذارد و موجب می‌شود در برابر بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر شوید.



انسان‌ها با سطوح ایمنی متفاوتی متولد می‌شوند. برخی افراد سیستم ایمنی قوی‌تری دارند. عوامل بسیاری وجود دارد که ممکن است به سیستم ایمنی شما آسیب برساند و باعث ضعیف شدن آن بشود.

در ادامه‌ی این مقاله ۱۰ کاری را که با انجام آنها بیشترین آسیب را به سیستم امینی بدن‌تان وارد می‌کنید با هم مرور می‌کنیم.

۱. نوشیدن الکل

خواص روغن زیتون برای پوست چیست؟

| يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲ ق.ظ | ۱ نظر

خواص روغن زیتون برای پوست چیست؟

ما اغلب از روغن زیتون برای پخت‌وپز یا به‌عنوان چاشنی سالادها استفاده می‌کنیم اما ممکن است به بقیه‌ی خواص آن آشنا نباشیم. با وجود تمام مضراتی که از روغن‌ها می‌شناسیم و برخلاف اینکه همیشه فکر می‌کنیم برای قلب‌مان ضرر دارند، روغن زیتون درواقع ضرری برای قلب‌مان ندارد بلکه چربی‌های منحصر به فردی هم دارد که برای تقویت قلب و عروق مفید هستند. استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه، منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود و چربی بد و فشارخون را پایین می‌آورد. همچنین، فواید دیگری نیز برای زیبایی شما خواهد داشت. در این مقاله، خواص روغن زیتون برای پوست را معرفی می‌کنیم. بیایید ابتدا درباره‌ی وجوه مشترک روغن زیتون و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی صحبت کنیم.

۵. وجه اشتراک روغن زیتون و ایبوپروفن