خانواده ی آرمانی

خانواده ایرانی..ارتباطات زناشویی..نکات خانه داری..عشق پایدار

خانواده ی آرمانی

خانواده ایرانی..ارتباطات زناشویی..نکات خانه داری..عشق پایدار


بخار پز و آب پز کردن هیچ کالری به غذا اضافه نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت:‌بهترین روش برای طبخ غذا روشی است که کمترین کالری را به فرد تحمیل کند. اگر برای طبخ غذا از روش سرخ کردن استفاده کنیم و این سرخ کردن با روغن صورت بگیرد. بهتر است از روغن‌های مخصوص سرخ کردن مصرف کنیم و کره و روغن جامد را کنار بگذاریم.

وی در تأکید گفته خود اضافه کرد: هر قاشق روغن معادل 120 تا 130 کالری است. اما در مقابل، روش‌هایی نظیر بخارپز کردن، آب پز کردن و کبابی کردن می‌تواند راه مناسبی برای طبخ غذا باشد. البته بخارپز کردن و آب پز کردن هیچ مقدار کالری به غذا اضافه نخواهد کرد. روش کبابی نیز می‌تواند را مناسبی باشد اما برای مثال کبابی کردن گوشت باعث سوختن لبه‌های گوشت می‌شود که سوختگی‌های آن کربنی بوده و در دراز مدت منجر به بروز سرطان خواهد شد.

 
فرح‌بخش در پایان اظهار داشت: نیمی از مردم جامعه از چاقی و یا اضافه وزن رنج می‌برند. غذاهای سرخ شده با روغن برای این نوع افراد بسیار مضر است. اما در بقیه افراد و حتی کودک سالم زیر چهار سال حساسیتی در این مورد وجود ندارد. همچنین روغن‌ها در یک وعده سرخ کردنی باید مصرف شوند در غیر اینصورت روغن اکسیداسیون می‌شود و می‌توان خطر بروز سرطان را افزایش دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی