خانواده ی آرمانی

خانواده ایرانی..ارتباطات زناشویی..نکات خانه داری..عشق پایدار

خانواده ی آرمانی

خانواده ایرانی..ارتباطات زناشویی..نکات خانه داری..عشق پایدار


چند راهکار برای داشتن یک رابطه ایده‌آل با همسرتان
 همه‌چیز در زندگی بر مدار منطق است. علت، معلول را می‌سازد. تلاش، اهداف را محقق می‌کند. لاغری نتیجه نخوردن شیرینی‌هاست. افزایش درآمد با بهتر شدن مهارت‌ها امکان‌پذیر می‌شود. تجربه‌های نو ماحصل سفر به سرزمین‌های ناشناخته است. اما برای بهتر شدن سطح روابطمان چه می‌کنیم؟ درست است، معمولا دست روی دست می‌گذاریم تا بهتر شدن رابطه به خودی خود اتفاق بیفتد. اما چرا باید چنین کنیم؟ وقتی توان و اراده دارید، می‌توانید بیاموزید که مهربان‌تر و بامحبت‌تر باشید. چند راهکار زیر به ما کمک می‌کند تا در کنار تقویت جسم به تقویت احساسات خود بپردازیم و یک رابطه ایده‌آل داشته باشیم.

۱. خاطرات شاد خود را بازگردانید

رابطه ی ایده آل

گاهی حواسمان نیست، اما همانطور که زمان می‌گذرد، کم‌کم اشتیاق و توجه ما نسبت به هم از بین می‌رود. در ابتدا، رابطه‌ی ما سرشار از درک و بخشش یکدیگر است اما با گذشت زمان این احساسات کمتر می‌شود. خوب، اکنون زمان آن رسیده تا این احساسات را به رابطه بازگردانیم. شروع تمام این اتفاقات را به یاد بیاورید. یادآوری خاطرات شیرین، کمک می‌کند تا محبوب خود را درست مانند زمانی که تازه عاشق شده بودید، ببینید.


مقاله مرتبط: ۴ نشانه رو به اتمام بودن رابطه شما با دیگران

۲. خواسته‌هایتان را بازگو کنید

هرچه رابطه طولانی‌تر باشد، انتظار ما از شریک زندگی‌مان بیشتر می‌شود، می‌خواهیم همه‌چیز را درباره‌مان بداند تا در برآوردن مبهم‌‌ترین خواسته‌های ما هم سهیم باشد. در نتیجه، حتی بدون اینکه قبلا درباره‌ی خواسته‌های خود چیزی گفته باشیم، خود را سزاوار برخی عکس‌العمل‌ها و واکنش‌ها از سوی معشوق می‌دانیم. و اگر آن واکنش‌ها ایجاد نشود، احساس می‌کنیم معشوق ما، بی‌عاطفه است. و این‌گونه است که یک رابطه از بین می‌رود. اما می‌توان این مشکلات را به راحتی حل کرد، فقط نباید فراموش کنیم که خواسته‌های خود را بیان کنیم. مطمئن باشید این کار جواب می‌دهد.

۳. نپرسید «امروز چه طور گذشت؟»

هربار که این سوال کسل‌کننده را می‌پرسیم باید منتظر شنیدن پاسخی کسل‌کننده نیز باشیم: “خوب بود، تو چی؟” این مکالمه به نزدیک‌تر شدن ما به هم کمکی نمی‌کند. و برعکس ممکن است رابطه را با معمولی کردن آن، خراب کنیم. سعی کنید در پایان روز چیزی دیگری از معشوق خود بپرسید. مثلا «امروز، روز جالبی سرکار بود؟»، «تازگی‌ها اتفاق خنده‌داری افتاده؟»‌، «اخبار امروز را شنیده‌ای»،‌ «چیزی توجه‌ات را جلب کرده؟»‌ مطمئنا از پویایی و صمیمیت مکالمات خود تعجب خواهید کرد.

۴. متخصص یکدیگر باشید

از سلیقه، اولویت‌ها و عادات معشوق خود چه می‌دانید؟ آیا دقیقا (نه بر پایه حدس و گمان) می‌دانید چه چیزی شریک زندگی شما را خوشحال می‌کند؟‌ در پرسیدن سوال در این مورد تردید نکنید. همچنین در رویدادها، موقعیت‌ها و سرگرمی‌های مختلف به واکنش‌های او دقت کنید. باید برای شاد کردن محبوب خود این اطلاعات را در اختیار داشته باشید.

۵. خواستنی باشید

برای بسیاری از افراد عبارت «خواستنی بودن» به معنی چیزی است که در حوزه‌ی خصوصی‌تر روابط زناشویی رخ می‌دهد، اما منظور ما این است که در فعالیت‌های روزانه جذاب و خواستنی باشید. شاید همسرتان از آواز خواندن شما حین ظرف شستن، لذت می‌برد، اما دوست ندارد وقتی ماسک‌ِ صورت استفاده می‌کنید، شما را ببیند. هم شما و هم همسرتان باید مراقب واکنش‌های طرف مقابل نسبت به ظاهر و رفتار خود باشید. سپس زمانی را به صحبت کردن درباره‌ی آنچه شما را سر شوق می‌آورد اختصاص دهید. یکدیگر را سرگرم و متحیر کنید و الهام‌بخش هم باشید.

۶. برای بیرون رفتن با هم، خلاق باشید

رابطه ی ایده آل

«ده مکانی که آخر هفته‌های فراموش‌نشدنی برای شما می‌سازند»، «بیست ایده رایگان که قرار ملاقات شما را بسیار رومانتیک می‌کند»‌- ایده‌های موثر فراوانی را می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. یا از خلاقیت خود استفاده کنید. شبی گرم و نرم در خانه همراه با پیتزا و یک فیلم خوب می‌تواند در انتظار شما باشد. بعد از آن یک روز عالی قایق‌سواری در دریاچه و یک عصر جذاب در کنسرت، می‌تواند ادامه‌ی خوبی برای شب قبل باشد.

۷. از مشکلات دور بمانید

استرس‌ها در زندگی مدرن حتی شادترین روابط را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. به همین دلیل است که وقتی با معشوق خود هستید باید خیلی حواستان باشد که از نگرانی‌ها دور بمانید. سعی کنید بدون تظاهر، به آنچه شریک زندگی‌تان می‌گوید کاملا گوش کنید. یاد بگیرید از انجام کارهای مشترک لذت ببرید. به روزمرگی معشوقتان واقعا توجه کنید. نمی‌توانید مانع مشکلات مربوط به شغلتان باشید اما می‌توانید به شیوه‌ی خود قدرتی درونی برای مقابله با آنها پیدا کنید.

۸. دست از مشاجره بردارید‌

وقتی که هیجانات آنقدر زیاد شده‌اند که هر لحظه ممکن است منفجر شوید، به خودتان بگویید پیش از آنکه تمام پل‌های پشت سرت خراب شود، مشاجره را تمام کن. و بعد پیشنهاد یک وقفه بدهید. می‌توانید مشاجره را ده دقیقه بعد (عصر و یا هفته‌ی بعد و…) ادامه دهید. این مکث، تنش‌های احساسی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود در آرامش برای مشکل خود راه حلی پیدا کنید.


مقاله مرتبط: چرا‌ همسرتان به شما خیانت می‌کند؟

۹. احساسات واقعی خود را نشان دهید

بیشتر اوقات فقط مراقبیم تا سطح بالایی از احساسات مثل رضایت و یا خشم را نشان دهیم. به عبارت دیگر، واکنش نهایی خود را نسبت به یک موضوع نشان می‌دهیم. اما احساسات در سطح متوسط نیز ارزش ابراز شدن را دارند- آن دسته از احساساتی که خط فکری و احساسی شما را به شریک زندگی‌تان نشان می‌دهند. این احساسات شامل شادی/ رضایت، اعتراض/عدم رضایت/تنهایی است. احساسات عمیق‌تر همدلی بیشتری در پی دارند.

۱۰. از صمیم قلب عذرخواهی کنید

رابطه ی ایده آل

عذرخواهی نقش بسیار مهمی در روابط ایفا می‌کند، اما باید از قلب شما برآید. وقتی که باید عذرخواهی کنید، صادقانه خطای خود را بپذیرید و راهکار خود را برای جبران آن بازگو کنید. به یاد داشته باشید که صداقت مهم است. تنها حقیقت است که باعث می‌شود معشوقتان شما را درک کند و عمیقا شما را ببخشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی